zaterdag 14 april 2012

Ik zei toch, kleur,…….of niet?

Ja, je maakt wat mee hier, ik denk niet dat er een dag komt dat ik zal zeggen dat het saai was. Twee weken geleden waren we in de hoofdstadregio om de lessen van de studenten uit te laten printen. Het ging om een kleine 2000 pagina’s in totaal. De lessen had ik “opgeleukt” met verschillende fotootjes die ik van internet had geplukt. En hier en daar had ik er nog een kleuraccentje in aangebracht. Het was mooi gelukt. We hadden geen tijd om dat zelf uit te gaan printen, want de dingen duren hier wat langer dan we in Europa gewend zijn, en dus besteedden we het uit. We vroegen de secretaresse van WEC of zei dit kon regelen voor ons. Door de wol geverfd, dat dachten wij tenminste, hadden we de gegevens op een cd rom gezet, en keurig 3 mappen gemaakt, met daarachter het aantal kopieën dat we wilden. Dit moest goed gaan toch? ……. Twee weken gingen voorbij, en we reisden weer naar Kombo (hoofdstadregio) om nog wat laatste zaken te regelen en om de kopieën op te halen. Eenmaal aangekomen bleek dat het nog niet klaar was. Sterker nog, op het moment dat ik er ging kijken, een winkeltje in de buurt, waren ze er nog mee bezig. Hoelang heb je nodig????? En tot overmaat van ramp bleek dus dat het allemaal in zwart wit is geprint. Nu zullen de studenten moeten aankijken tegen een zwart,wit,grijs hart en de schijf van 5 is niet echt smakelijk meer te noemen. Tja we moeten het ermee doen, het heeft geen zin om “verhaal te halen” zoals we misschien in Nl wel zouden doen, dat werkt gewoon niet. Gewoon even diep zuchten, en weer doorgaan. P.s de studenten vinden het vast ook niet erg, uiteindelijk zal het waarschijnlijk blijken dat wij de enige zijn die het stoort.

Geen opmerkingen: