woensdag 4 november 2015

DE MIST

De Herfst, die hadden we ook al lang niet meer meegemaakt. Als we op verlof waren was dat altijd in de zomer, dus de laatste herfst die we meemaakten was zeker 6 jaar geleden. Natuurlijk wist ik in mijn herinnering nog dat die koud en nat was, en daar zag ik dan ook echt niet naar uit. Maar aangezien Levi zich in de eerste maanden nog niet zeker voelde op de fiets bracht ik hem telkens naar school en haalde hem ook weer op. Pfff elke vroege ochtend werd ik dan geconfronteerd met die dalende temperatuur en die neerslag.
Levi heeft snel bijgeleerd en fietst sinds kort alleen naar school. Dapper hoor. Hij is dan 12 jaar maar van die 12 jaar heeft maar 6 in Nederland gewoond en toen niet veel fietservaring opgedaan. Dat komt nu elke dag.
Die ochtenden hoef ik dus niet meer de kou in, maar als we even naar de stad moeten is de neiging om “even” de auto te pakken toch ook wel erg groot. Wel dat probleem is nu ook verholpen want de blazer (aanjager) is ermee opgehouden. Zomaar ineens. Kan ik dus weer op de fiets, en in de kou proberen het probleem op te lossen.
Het was toen ik op weg was naar de stad, supermistig en toen ineens viel de aanjager stil. Snel doorgereden naar de stad, de boodschappen gedaan en weer snel terug. Dat ging gelukkig goed maar een lange reis zie ik niet zitten zonder de blazer/aanjager. Je krijgt het ten eerste niet meer warm op die temperatuur die je wilt en ten tweede zullen de ramen beslaan en dat is veel te gevaarlijk.
Nou ja, ik drink een warme kop thee en dan ga ik maar eens die verdraaide kou in en hopen en bidden dat ik het probleem vind.
…......
Ondertussen is het probleem gevonden, …. niet door mij maar door de garage. De kachelventilator was kapot. Een rotklus om erbij te komen (het dashboard lag in zeker 10 stukken uitelkaar) en om het weer dicht te krijgen. Kosten bijna 500 euro. En dat voor een eerste reparatie, pffffff nou ja we zitten er wel weer warmpjes en ontwasemd bij.

En hier is ons mooie huisje waar we zo fijn wonen


Geen opmerkingen: