maandag 15 oktober 2007

Zwemdiploma

Eindelijk weten we wanneer Lukas af mag zwemmen voor zijn B- diploma. 18 November moet de grote dag zijn. Lukas is er in ieder geval blij mee en doet nog even zijn best. Dat zal ons ook weer het heen en weer rijden schelen, want daar krijg ik af en toe wel het heen en weer van, haha.
Als het allemaal mag lukken dan kan Lukas zich ten minste bezig houden met een sport die hij echt leuk vind: Voetbal. Sinds een kleine twee maanden "zit" Lukas op de plaatselijke voetbalclub. Het is grappig, de jongens van Beugen gaan op de voetbal en de meiden van Beugen gaan naar de plaatselijke volleybalclub ... Eline dus ook, en ookal wilde ze eerst niet, ze vindt het nu erg leuk om te doen en ze merkt ook dat ze het wel kan. Dat is een positieve opsteker voor haar.
Ook ik weet nu weer iets dat ik blijkbaar wel kan ... preken. Afgelopen donderdag was het mijn beurt om voor een kleine groep medestudenten een verhalende preek te houden. Ik had gekozen voor een preek over Bartimeus, de blinde bedelaar. Het was maar een kwartiertje, en de kritieken waren positief. Deze preek zou zo in Afrika gebruikt kunnen worden, vertelde de teacher. Weer een bevestiging o mnaar een Afrika te gaan? (Op een gegeven moment ga ik overal bevestigingen in zoeken natuurlijk).

Geen opmerkingen: