donderdag 4 oktober 2007

DJEMBE SPELEN
De week voor mij (silvian) begon met het ontvangen van de missionarie speakers voor de maandagavond. En het voorbereiden van de prayermeeting van een uurtje voor deze zendelingen op de dinsdagmorgen.

Dinsdagmiddag ben ik naar het oudere echtpaar geweest waar ik met van alles en nog wat hulp bied. Ik heb de vriezer ontdooid en ik heb zowaar gestreken. Ja dat ging prima hoor, misschien niet zo snel, maar ik had de tijd. Het is erg leuk om onze verplichte "vrijwilligerswerk/ ministry" op deze manier invulling te geven. Ik krijg de kans om over Cornerstone te vertellen, en waarom ik dat ben gaan doen. En ik krijg er ook veel voor terug want het zijn geweldig lieve mensen.
De dinsdagavond heb ik het papieren voorbereidingswerk gedaan voor de zangdienst die ik vandaag heb geleid. Op woensdagavond hebben we ook praktischgeoefend, en jawel mijn medestudenten van het muziekteam hebben mij zover gekregen om op de djembe te spelen. Ik moet zeggen voor een beginneling ging het toch aardig goed. Maar ja, nu komen er natuurlijk gelijk aanvragen van andere medestudenten die graag willen dat ik de djembe speel als zij de zangdienst moeten leiden. Dat wordt lijden.

In de klas bespreken we nu Genesis 1 tot en met 11. (Dit is het eerste boek van de Bijbel). We gaan er behoorlijk diep op in en ik moet zeggen het is bere interessant. Bijvoorbeeld of de vloed "van Noach" lokaal was of echt wereldwijd, of de slang vroeger poten had en waarom nu niet meer,etc. En zo nog veel meer.
Het was weer een ontzettend leerzame week.

Thamar is deze week vrij, en dat is fijn dan kan ze "even" bijkomen van de drukte en allerlei zaken weer op orde maken. Levi is de laatste weken behoorlijk opstandig. Het blijft natuurlijk een schat, maar lastig is het wel. Vooral als meneer niet wil slapen.
Vanavond gaat het goed en dus gaan wij ook lekker slapen.
www.picasaweb.google.nl/hamstraat voor foto's van Cornerstone of Gambia


1 opmerking:

Ruth zei

He lieverds, Blog ziet er mooi uit!
Zo te lezen en zien leren jullie een heleboel zaken die je niet vanuit de boeken kunt leren!! En de kids moet je gewoon eens xtra knuffelen! Dat helpt! Heel veel liefs vanuit Oldebroek