woensdag 31 oktober 2007

Weer aan de studie!



Aaaaaaaaah, de vakantie is weer voorbij. Ik heb nog mijn best gedaan om me te vervelen zodat het langer zou duren maar dat is niet gelukt. Het was een fijne vakantie, en nu moeten we er weer 7 weken tegenaan. Wel met heel interessante courses. We zijn nu bezig met intercultural studies. We bekijken verschillende culturen. Dan ineens merk je hoe je gewend bent en reageert vauit je eigen cultuur. En hoe snel je (oke, ik) geneigd bent om te denken dat je eigen cultuur beter is. Dat is dus niet zo, ookal moet ik zeggen dat ik het toch wel erg vreemd vindt als wij hier in nederland elkaar zouden begroeten door elkaar op de borst te spugen. ( Een bepaalde Indianen stam doet dit wel. Zij hebben ook minder kleren aan , maar dan nog).
Ondertussen zijn we druk bezig met een stageplek te vinden bij een zendingsorganisatie. Tegelijkertijd hopen we dat we ook een zendingsorganisastie mogen vinden voor de toekomst, waar wij ons thuis bij voelen. In de vakantie zijn we naar de WEC (www.wec-int.nl) geweest en vanavond gaan we naar de AIM, die zich met name richt op Afrika.
De WEC heeft nu voor ons twee landen in Afrika aangeschreven om te kijken of zij ons willen plaatsen tijdens de stage.
Deze stage zal ik (Silvian) waarschijnlijk de enige zijn die de 6 weken helemaal doet. Thamar zal ongeveer 2 weken komen, en de kinderen blijven dit keer in Nederland.

Voor vanavond zullen de kinderen door een van de studentes naar bed gebracht worden, dat vinden ze meestal erg leuk en dat het in het Engels gaat vinden ze niet erg. Bovendien zijn de studenten hier al lang genoeg om de nodige zinnen Nederlands te kunnen zeggen.

Groeten Silvian

2 opmerkingen:

Lucas zei

Het gaat goed met jullie ik zie het aan het koppie van de kleine man.
Jammer dat er zo weinig reactie zijn op de site. Toch zou ik zeggen doorgaan ik volg het met intresse en wens jullie voor nu en later alle goeds toe.

Christi zei

Hey Lieve mensen , de 1ste volle week zit er alweer bijna op voor jullie , wat gaat het toch allemaal snel.
Veel zegen met het vinden van een stageplek .
Ik neem aan dat de kinderen tijdens die 2 weken bij mij logeren ?? haha.
Dikke kus van Christiaantje