maandag 4 januari 2016

GEEN WOORDEN



4 Januari de eerste werkdag in het nieuwe jaar voor veel mensen. Zo ook voor ons. Na een half jaar verlof waarin we met name de tijd konden nemen om te proberen te “landen” in Nederland en er voor de kinderen te zijn, was dus ook voor ons 4 januari de eerste werkdag van het nieuwe jaar voor ons. Geknipt en geschoren (oh nee dat dan weer niet) melden we ons op de Waalstraat 40 in Emmeloord. Hier zit/staat het hoofdkantoor van WEC Nederland.
Voor sommige van u klinkt Emmeloord ver weg en is het dat ook, voor ons is het slechts een wandeling van 5 minuten. Waarbij ik wel moet zeggen dat ie vanochtend erg lang leek vanwege de kou en sneeuw. Nu vind ik het hier in Nederland sowieso al erg koud maar dat weten de meesten van u ondertussen wel, … sorry.

Het was een fijne en relaxte eerste werkdag. Als goede gewoonte en zeer gewaardeerd wordt er 's ochtends eerst gezongen en gebeden. Dus ook wij zongen mee, nou ja eigenlijk alleen Thamar want  al in het weekend ervoor begon mijn stem het te begeven en nee dat kwam niet door een te wild oud en nieuw feest.
Het enige dat ik voort kon brengen was een laag gekraak. En omdat dat niet zo mooi was hield ik mij maar stil.(geen idee of mijn "gewone" zangstem wel mooi gevonden wordt, ....)

De thee daarna deed goed en ik had zowaar mijn stem voor een paar minuten terug, die ik later op een nieuwsjaarborrel van de gemeente Emmeloord volledig om zeep hielp door mijn poging een praatje aan te gaan met de burgemeester en andere gegadigden. Iets dat ook meer uitliep in een arme poging wat te zeggen dat uiteindelijk meer leek op een vals concert dan dat er iets zinnigs uit kwam.
Ik hield wijselijk maar mijn mond, ….. kon ook niet veel anders.

Maar op het kantoor hoorden we in stilte de eerste informatie aan die ons moet helpen om straks in april het stokje, nou zeg maar gerust stok, over te nemen van de huidige directeuren van WEC Nederland.
Nu wat huiswerk en morgen weer een nieuwe dag. We zien er naar uit. (Natuurlijk ook omdat ik dan jarig ben)


Voor nu; Veel Zegen toegewenst voor het komende jaar.

Geen opmerkingen: