maandag 2 december 2013

WEC international 100 jaar

Al in het begin van dit jaar hadden we een groot feest in Combo gevierd omdat WEC 100 jaar bestaat. In 1913 richtte C.T. Studd de WEC op (Nou ja in werkelijkheid is het iets ingewikkelder maar daar ga ik u niet mee vermoeien. Waar ik u wel mee wil vermoeien is het feest dat we hier in Sibanor zelf hielden. We wilden graag ook voor de mensen waar we zo nauw mee leven en werken een feest organiseren ter ere van dat 100 jarige bestaan.
Het zou niet zo een groot feest worden als we al hadden gehad in de hoofdstad, dit zou kleiner worden. Maar ja het moest nog wel even georganiseerd worden. Samen met een collega durfde ik het wel aan, zeker toen er nog een 3e bij kwam vond ik het wel goed. Het werd immers toch geen groot feest.
Na verloop van tijd kreeg de staff van het ziekenhuis door dat we een feest gingen houden, en als Gambianen horen van een feest zijn ze er als de kippen bij. Feesten daar houden ze echt van, en dat kan ik me goed voor stellen aangezien het een van de weinige “uitspattingen” is die er überhaupt is hier in Sibanor.
Ze wilden heel graag meehelpen met organiseren en dat kwam ons wel goed uit. Zij weten veel beter wat cultureel goed is en wat niet. Dus werden ze uitgenodigd me te organiseren. Langzaam maar zeker zagen we de organisatie uit onze handen glippen. Toch waren we daar niet echt rouwig om, we hadden nog veel meer te doen.
Gevolg was echter we dat het feestje wat groter werd. In plaats van de door mij geschatte maximaal 100 personen was er nu al sprake van 400 tot 500 personen. En bovenden hadden ze allerlei plannen die ze graag wilden doorvoeren. Daarop hebben we de organisatie toch maar weer iets meer in onze hand genomen.
Het eindresultaat mocht er zijn. Wij hadden onze zin want het was duidelijk een WEC feest waarin we God bedankten voor zijn trouw aan WEC de afgelopen 100 jaar. En de staff had hun zin vanwege het lekkere eten en de after”party”.
Leuk als het was ben ik toch vooral blij dat dat nu achter de rug is, …… kerst here we come!

Geen opmerkingen: