zondag 1 januari 2012

Moederoverste

We wisten dat mijn (Thamar) ouders ons wilden komen opzoeken,maar het was een tijdje nog niet duidelijk wanneer. Toen zouden ze half januari komen, maar halverwegen december belden ze: het was toch nog lastig een plekje in een hotel te krijgen, konden ze ook 28 december komen? Dus plotseling kwamen ze de volgende week al!!! Helemaal fijn, want Eline en Lukas zijn er zo de hele tijd bij als opa en oma er zijn! Op woensdag middag hebben we ze opgehaald op het vliegveld, helemaal fijn, te gek om elkaar weer te zien! Super! En ook heel snel weer helemaal vertrouwd! Naar het hotel, een van de mooiste hotels hier: Senegambia hotel. Groot, aan het strand, 3 zwembaden, luxe ontbijt, helemaal vakantie dus! Voor hen ook erg fijn, ze hadden wel even een rustperiode nodig na een aantal (heel) drukke maanden. Er kwamen weer heeel veel cadeau's uit de koffers tevoorschijn, waaronder ook een nieuwe laptop om degene die gestolen was te vervangen. Hier is in voorzien door mensen uit ons huisgezin in Doetinchem, iets waar we heel dankbaar voor zijn! Allerlei andere heerlijke, fijne, mooie dingen, van spellen tot T-shirts, van drop tot hagelslag! Super bedankt allemaal!! Wij verblijven zelf in de guesthouse van de WEC. Donderdagmorgen komen we in het hotel aan, en zien een behoorlijk witte (o)ma zitten, met een wondje boven het rechteroog. Ze waren terug gekoemn van het ontbijt en mama was gevallen van een (behoorlijke)opstap vlakbij het appartement. Ze had een flinke klap gekregen op haar buik/ribben en had ws. de klap met haar rechterarm opgevangen. Hier had ze veel pijn aan en we dachten gelijk al dat ie gebroken was. Nadat de dokter was geweest zijn we naar het ziekenhuis gegaan, een door Engelsen gerund ziekenhuis, hier in de buurt. Gelukkig ging het maken van de rontgenfoto vlot en goed. 's middags kwam de dokter terug en kon inderdaad bevestigen dat de arm gebroken was, heel hoog net onder het schoudergewricht. Veel pijn, een blauw oog, de arm heel rustig houden in een mitella. Gelukkig heeft mama wel baat bij de paracetamol en kon ze ook redelijk goed slapen deze nachten. Ondanks dit alles genieten van het samenzijn en hebben we gisteren een fijne oudjaarsavond samen gehad. We blijven nog een tijdje hier, dinsdag gaan wij ook voor een paar nachtjes in het hotel, en vrijdag gaan we dan voor een paar dagen naar Sibanor om papa en mama daar alles te laten zien. We zijn erg dankbaar dat dit allemaal mogelijk is!