dinsdag 7 augustus 2012

HELP, …………… Tuinslang???????????

Een tijdje terug waren twee staffleden van de BCS (De internaatschool waar Eline, Lukas en Levi heen gaan) bij ons op bezoek. Het waren toevallig ook nog Nederlanders, en nog meer toeval; het zijn hele goede vrienden! Peter en Linda zijn normaal gesproken dormparents op een van de dorms op BCS. Maar het was vakantie, twee van hun kinderen waren naar NL. En dus besloten ze te reizen, samen met hun jongste zoon. En zo kwamen ze ook een paar dagen bij ons logeren. Met wat creativiteit wisten we slaapplekken op de veranda te creëren, Een heerlijke koele plek. Wij hadden nog geen vakantie, en dus zaten onze vrienden geregeld in de tuin. Te genieten van de prachtige vogels, of te genieten van een prachtig boek. Linda had een plek onder de mangoboom opgezocht, want die bood goede schaduw. Ik was in huis bezig, en hoorde opeens een schreeuw/roep komen vanuit de tuin. Wij mannen waren natuurlijk gelijk in opperste staat van paraatheid om de redder in nood te spelen. Nou ja dat wil zeggen dat ik eerst niet door had dat het een roep om hulp was. Dus na een verlate start renden we naar de veranda, keken door het gaasraam naar de plek waar Linda zat en zagen haar met de benen hoog opgetrokken op de stoel zitten. En meer naar links zagen we een slang, ……………………….. nee, dit keer dus niet de tuinslang, maar wel degelijk een echte. Stoer als ik ben pakte ik het kapmes en wilde naar buiten rennen om de slang te doden, maar ik bedacht me dat met een relatief kort wapen en blote voeten ik een makkelijke prooi zou zijn. Zeker omdat we erachter waren gekomen door Linda’s beschrijving, dat het om een spitting cobra ging. Ik rende terug in huis, zocht mijn slippers, rende naar buiten, rende weer naar binnen, zocht de sleutel van de schuur, rende weer naar buiten, rende naar de schuur, opende de deur, pakte de slangendoder (Ook wel schoffel genoemd) en rende naar Linda. (P.s daar waar u rennen leest moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat u moet lezen; snelde.) Om vervolgens te ontdekken dat de slang in geen velden of wegen meer te bekennen was, natuurlijk. Geen fijn gevoel, de wetenschap dat er een dodelijke slang rondkruipt. Maar ja, dat zullen er allicht meer zijn, …alleen dat weten we dan niet. Nou ja de rust is weer gekeerd!

Geen opmerkingen: