vrijdag 13 juli 2012

Levensgevaarlijk

Zelfs de simpelste karweitjes hier in The Gambia zijn niet saai. Ik heb zelfs ontdekt dat huishoudelijke karweitjes levensgevaarlijk kunnen zijn….., nogmaals hier in The Gambia. Dus helaas mannen van Nederland het volgende verhaal zal bij jullie niet opgaan. Een tijdje geleden was ik weer eens in een actieve bui en ik hielp mee met de huishoudelijke karweitjes. Deed de afwas, ruimde de kamer op, en ik raapte hier en daar wat was op (Alhoewel dat laatste was alweer de volgende dag, kun je nagaan hoe hard ik werk). Toen ik bij de badkamer kwam lag daar ook nog een “stuk” wasgoed. Wasgoed wordt hier makkelijk vuil, zeker als de kinderen spelen. Ik wilde het even snel oprapen en in de wasmand gooien, maar bedacht me omdat het zo vies was, om het voorzichtig op te rapen. U weet wel met twee vingers. Toen ik het optilde zag ik onder het wasgoed een vlek op de grond. Zal ik even voelen of dat een moddervlek is, dacht ik nog? Ik kon dat niet goed zien omdat het nog donker was, dus ik knipte eerst maar eens het licht aan. Tot mijn schrik zag ik dat het een schorpioen was!!!!!!!!!!! Op zich schrikken we niet meer zo van schorpioenen, maar wel als ze in de badkamer zijn en ik er bijna in grijp. De schorpioen bewoog zich niet, en ik was in twijfel of ik Thamar wakker zou roepen (Het was nog vroeg)of dat ik zelf snel het kapmes zou pakken. Ik rende voor een ogenblik uit het gezichtsveld van de schorpioen , pakte het mes, rende terug en …… hij was er nog. Met een ferme klap met het kapmes kwam hij aan zijn einde. Nee, het is nooit saai hier in The Gambia, ook niet de huishoudelijke karweitjes. P.s Nee het dier op de foto is geen schorpioen, maar ik wilde de clou van het verhaal niet gelijk weggeven!

Geen opmerkingen: