woensdag 6 juni 2012

Even stilte graag

Veel christenen willen graag de dag beginnen met gebed en bijvoorbeeld wat bijbel lezen. Wij ook. Maar ja, iedereen weet dat de dag je met een sneltreinvaart overvalt als je niet oppast; Opstaan, dan nog even ontbijten en dan lezen, nee wacht eerst nog even opfrissen, dan bijbellezen, ooh nee wacht snel kijken of er al terug gereageerd is op de mail. Okay nu bijbellezen, maar ik kan beter eerst naar de wc gaan, nu dan, ….. wat al zo laat ik moet gaan, ……………………………… En zo gaat dat toch vaak, of niet? Nou wij wilden dat dus anders. We besloten om de wekker om 6.30 te zetten en dan op te staan en gelijk door te lopen naar de woonkamer en te beginnen met de dagopening. Toppie, goed idee! En ja hoor om eerlijk te zijn werkt dat meestal heel goed. Maar ja dat is niet zo leuk om over te bloggen. Leuker is om te vertellen over die andere keren dat het toch niet goed ging. Vanmorgen. 6.30 de wekker gaat en we slepen ons uit bed. Gisteravond net terug gekomen uit Senegal waar we 3 hele dagen (houd me vast zeg) onze kinderen konden meemaken. Het gaat goed met hen alle drie hoor, maar dat terzijde. Na zo’n lange reis ben je wel moe! Maar goed, wij uit bed. Rollend naar de woonkamer, en begonnen met de dagopening. Fijn lekker even die rust. 6.50 laten we bidden, je weet maar nooit…….. EN JA HOOR. NET TIJDENS HET GEBED GAAT DE POORT VAN DE COMPOUND OPEN EN BEGINT ER IEMAND TE ROEPEN, weg rust, THAMAR SILVIAN STUDYFEES, HALLO, HALLO. Heer helpt u mij even rustig te blijven? Op ene vriendelijke maar dringende toon gezegd dat het echt te vroeg is en dat ze om 7.30 welkom is. Zo gaat dat dus, geregeld! En dan de rest van de dag probeer je de drukte van de dag bij te houden terwijl je gestoord wordt door tenminste 10 bezoekers die van alles en nog wat willen. But he, it is nice here!

1 opmerking:

Unknown zei

Herkenbaar!! Leuke verhalen allemaal! Dat ik niet altijd reageer betekend niet dat ik niet met jullie meeleef. Het gaat jullie goed!
Hier ook alles prima, heb inmiddels weer 2 banen. Allebei in het ziekenhuis, wat best bijzonder is. Kom net terug van 1 week vakantie met Tobias die finally weer terug is uit Senegal! Gaat heerlijk tussen ons en zijn helemaal blij. Fijne vakantie gewenst en liefs aan iedereen die mij nog kent. xx