donderdag 12 mei 2016

De Hotelbon



Nog niet zo lang geleden had een zekere drogisterij, die steeds verrast en voordelig is , een actie met goedkope hotelovernachtingen. Dti kwam voor ons goed uit omdat we graag wat kwaliteitstijd met de kinderen afzonderlijk wilden hebben. Deze bon maakt dat mogelijk. Voor een paar euro’s boekten we een hotel in Eerbeek.
Op de foto’s (neehee ik weet het die kun je eigenlijk niet vertrouwen) stonden keurig kamers, een schaakspel buiten (u weet wel zo’n grote, waarbij jij zelf bijna deel uit maakt van het spel zelf), en de omgevings foto’s waren ook prachtig.
Het duurde niet lang of ik (Silvian) mocht met Levi gaan. Eerbeek here we come……. Oh eerst nog even naar Burgers Zoo (jawel weer met kortingsbonnen natuurlijk), en daar hebben we genoten van de dieren en de tijd die we samen mochten doorbrengen als vader en zoon.
Daarna richting Eerbeek. Aangekomen via een heel vreemde route, was één van de eerste zaken die we zagen het grote schaakspel. Levi vindt dat leuk om te doen, dat schaken. Ik vind het ook leuk, alleen met dat verschil dat Levi het kan en ik niet!

We stapten uit en meldden ons bij de receptie die ons vervolgens een sleutel overhandigde en ons doorstuurde naar “Het koetshuis” dat een 50 meter verder op lag. Persoonlijk heb ik geen goede ervaringen met het overnachten in een gebouw dat niet het hoofdgebouw is.
Aangekomen deden we de deur van “Het koetshuis” open en kwam ons de geur van oude, versleten vloerbedekking tegemoet. We liepen de trap op, kwamen bij “onze” kamer en openden de deur die maar half open ging omdat ie met een klap tegen een nachtkastje sloeg. De kamer was zo klein dat er maar één plek was voor het bed en dat was achter de deur. Aan de andere kant van het bed kon niet eens een nachtkastje staan. De badkamer had niet misstaan in een jaren 70 woning en de ramen waren enkel glas en konden wel toe met een goede verfbeurt.
Gelukkig maakte het Levi niet zoveel uit, en we speelden gewoon een spelletje en keken wat TV.
De volgende dag bij het verlaten van het hotel vroeg de jonge receptionist of alles naar wens was geweest. Wat aarzelend zei ik van niet omdat we in die ene kamer hadden geslapen. Wat bleek? Hij werkte er nog maar 3 dagen en had geen idee over welke kamer ik het had. Ik wilde er geen halszaak van maken en heb hem geadviseerd om een kijkje in de kamer te nemen, ……. Benieuwd wat hij ervan vindt!!
Nee, deze hotelkamer beste-het-begint-met- FL-en-eindigt-op-ETCHER was de prijs van de bon van de-drogisterij-die-steeds-verrassend-en-voordelig-is maar net waard.
Ach en wij, ….. wij hebben het fijn gehad.



Geen opmerkingen: